torsdag 14 november 2013

Nutidens modiga är framtidens stjärnor.

Hej.

Olympier och världsstjärnor i all ära - we salute you of course! - men för oss på lite mer jordnära nivå kan det vara nog så intressant med de "vanliga dödligas" upplevelser av större tävlingssammanhang. Därför har jag snott lite tid av fyra Västerås CK-cyklister som just nu har en sak gemensamt - de ska ställa upp i CX SM nu på lördag.

Om ni är intresserade av hur en tävlingscyklist förbereder sig fysiskt och mentalt så tycker jag att ni ska ta och läsa intervjuserien som nu finns ute på Västerås CK:s hemsida (längst nere under NYHETER). Först ut är Johan (här är hans blogg) men de andra fyra kommer ut innan fredagen är slut!


Min förhoppning är att inspirera så att fler vågar satsa på tävling. Nästa år är jag också med och kör CXSM - men nu syftar min träning till att förbereda mig inför kommande tävlingssäsong på landsvägssidan.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar