torsdag 21 november 2013

Red throat radical.


Jaha. Då har jag varit hos doktorn och återigen diagnostiserats med halsfluss. Halsfluss innebär noll tyngre motion på några dagar, samt antibiotikakur i dagarna tio. Förbaskat oturligt. Dels så är det för mycket på jobbet för att jag ska njuta av att vara sölig i skallen, och dels så vill jag träna. I och för sig så skadar det ju inte med nån veckas vila - men jag känner ju inte för att vila just nu! Jag vill ju ut och leka med min mtb! Och köra Novembercråssen med Johan och andra klubbfolks! Plåga mina ben med festliga intervaller på stationär cykel medan jag filar på mitt eget spinningpass så att mina spinners får en ännu snyggare och plågsammare upplevelse på måndag!

Men nej då. Är man en skrälle med svagt immunförsvar så är man.

Under tiden roar jag mig med att vara radikal.

Idag till exempel hade jag byxor på mig till jobbet. För första gången på kanske tre-fyra år. Bara en sådan sak. Upptäckte genast att byxor är det minst cykelvänliga plagget som finns* - det bildas ju en kylig glipa mellan rumpan och ryggen när man lutar sig i sadeln! Tacka vet jag kjol med varma strumpbyxor högt upp på ryggen när man pendlar, då hålls man både luftad och varm samtidigt.

Undrar vad nästa radikala påhitt blir?

---
* byxor är ej samma som bibs (red. anm). Jag klär mig alltså olika när jag cyklar inne i stan och när jag cyklar "på riktigt"

4 kommentarer :

  1. Det är bara att många av oss skulle nog orsaka ett och annat lyft ögonbryn om vi cyklade i kjol hur bekvämt det än månne vara. Möjligen kilt, undrar om de finns i lycra? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch då, ba att skylla på att man är oljeshejk alt. glad skotte! ;)

      Radera
  2. trist med halsfluss :( krya på dig, vila massor och bygg upp dig så är du tillbaka snart!!

    SvaraRadera