fredag 8 november 2013

Canyon och Karlstad.


God morgon!

Nu har jag en ny tysk i stallet. Tack vare en fantastisk slump samt en kollegas uppgradering till twentyniner har jag kunnat belöna mig själv med en i min åsikt superb "dåligt väder-" och vinterträningscykel för ett grymt plånboksvänligt pris. 

Sett att många blivit oroliga i och med mitt mtb-köp och tror att jag övergett mina cx-drömmar som Stefan så snyggt uttryckte det. Var inte oroliga! Jag är och kommer att förbli en landsvägscyklist och jag ska kitta upp mig på en äkta cross.Men först om ett halvår tidigast - då jag har råd med något som inte är kompromiss mellan Sora och 105 liksom. Just nu har jag ont om pengs i plånkan och cx-cupen är nästan över. Tyvärr får jag ingen vettig cross för den summan som jag har att disponera för just nu. (Jag hade egentligen inte fått nån vettig mtb heller om inte kollegan from heaven hade dykt upp) Så jag satsar på en begagnad, knappt använd kvalitets-mtb att ha kul med på stigen, på asfalten och i backen. Så spar jag till en finfin cross under tiden jag övar teknik och njuter av naturnära turer.

(att jag är en glad idiot som älskar att tänja på gränserna och tror starkt på att variera för att fokusera är kanske också en faktor)

Men vi börjar med helgens crosscuptävling i Karlstad! Imorgon ska jag lära mig köra mtb och vara publik och på söndag ska jag tävla i open sport mixed-klassen. Ba för att påskynda inlärningsprocessen liksom. Vinka hej till den rangliga flickstackaren med rött hår!

2 kommentarer :

  1. Ser mycket bra ut, och Canyon kan aldrig vara fel. Spännande med nya utmaningar.

    SvaraRadera