måndag 11 november 2013

Livets mening, återfunnen.

God måndagsmorgon!

Världen är vitare idag än igår - när jag cyklade till jobbet imorse passade jag på att köra över de små pölarna som blivit till knastrande kristallskärvor av fruset vatten. Vilken skillnad mot helgens plaskfest!

Jag kommer att skriva om Karlstadscrossens andra dag lite senare idag.

Nu är jag mest i mental harmoni. Med min kropp och mitt sinne. Ni ser, när jag är utan cykel och möjlighet till cykling ett tag så blir jag grinig, irriterad, osams med min kropp och med en känsla av meningslöshet ständigt närvarande i skallen.

Nu har äntligen fått sitta på cykel igen. Kört, smekt, vurpat, kört mer. Jag är hemma igen. Jag är vacker, elegant*, livets mening är återfunnen och vintern är räddad.

Pust.


Bild: Tony Carlsson

* så elegant en lvg-cyklist nu kan känna sig på en mtb (red. anm)

4 kommentarer :

  1. Ville bara säga att du är inspirerande! Särskilt för mig som är lite newbie och dessutom 40+. Härligt att se dina fina bilder och nu vill man ju bara köpa en MTB! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina snälla ord, min nya mtb är ett riktigt fynd och har under de två dagar jag ägt den gett mig både skratt och ont på diverse ställen - så värt! Lycka till med din cykling :)

      Radera
  2. Hurra! Det ser våldsamt roligt ut, jag älskar att vara lerig och skitig!! MVH Frida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det superskoj! Kallt första pölen, sen kör man ba på. Gäller att klä sig rätt bara och skynda bli varm efter passet.

      Radera