onsdag 27 november 2013

Friskförklarad.





Originalfoton tagna av Heidi Swift

God morgon!

Imorse vaknade jag och kände nåt jag inte känt på enochenhalvvecka... Jag vaknade pigg, pirrig, lite sådär förväntansfull och nyfiken och leende - sådär som jag brukar vakna! Men inte gjort nu på ett tag. Kändes skumt och det tog ett par-tio ögonblick innan jag förstod vad det var. Men sen insåg jag - jag kände mig frisk! Och fräsch! Och ny! Och glansig i pälsen håret! Och äntligen smakade gröten gott igen och ägget smakade gott det med och morgonkaffet och chokladbiten till. Och visst, jag har ett par kåvepenin-dagar kvar men kroppen är redo att friskförklaras.

(alla som tränar vet vilket helvete det är att fysiskt inte kunna träna på över en vecka)

Så - jag friskförklarar mig själv.

Och tänker fira det med ett finfint styrkepass ikväll, för att markera början på den lyckade cykelsatsningen tvåtusenfjorton.

Heja mig!

Puss.

8 kommentarer :

  1. Grattis till din goda hälsa ^^ :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter högtidligt men tack ändå ;)

      Radera
  2. De va roligt att höra att du är bättre :-)

    SvaraRadera
  3. jag har fysiskt inte kunnat träna på 2½ år ungefär och saknar det lika mycket varenda dag.. :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt att höra. Nu vet jag inte riktigt vad din anledning är men stor kram! Hoppas det artar sig till slut.

      Radera