måndag 4 november 2013

Måndagsschema.


God morgon. Det är måndag och måndag innebär nystart bla bla. Samt en smärtsam insikt om att det är just - måndag - och att helgen är över. Här kommer ett litet veckoschema så att ni vet vad jag har för mig denna veckan!

 * Ikväll leder jag mitt andra spinningpass för mina kära klubbkamrater i Västerås CK. Det blir en lite längre uppvärmning och lite vassare backar. Skitkul jag är koffein och pepp! (tänk Duracell fast katt, aldrig gillat kaniner) 

* Imorgon blir coreträning

* På onsdag ska jag försöka hinna med kombinerat styrke/cyklingpass innan det är dags för liten onsdagsfest för oss som på något sätt är engagerade i klubben!

* På torsdag ska jag träna något riktigt, riktigt jobbigt. Vad vet jag inte än med något rehabbigt styrkeaktigt. På kvällen ska jag och Tony gå och lyssna på Johan Plate som ska föreläsa om prestationspsykologi - högst aktuellt för oss cyklister som ju jämt ägnar oss åt mentala spel i samband med träningstävlingar och inte minst, riktiga tävlingar.

* På fredag blir det intensivjympa med min favvonstruktör - kanske mitt favvopass av alla de ocykliga. Sedan ska jag försöka hinna med lite fritid... Soffan... Åh så avlägset.

* På lördag bär det av till Karlstad, som publik tyvärr men kul ändå!

Men men men! Veckans höjdpunkt blir ju ändå att bestämma mig för vilken grus/vintercykel jag ska köpa. Happy är bäst, har fått ett antal mail från folks som vill bli av med lite hojs. Tyvärr är jag en fattig rackare men nåt måste det bli. Ni kommer att hållas uppdaterade...

2 kommentarer :

  1. Nu vill jag ju inte förstöra din fina planering, men är inte Johan Plates föreläsning på torsdag?
    /Hanna

    SvaraRadera