tisdag 12 november 2013

Morgonslingan.


Ute var det gråare än gråsuggans solbränna


Imorse gick jag upp extratidigt för att ta mig an vintersäsongens första cykla-före-jobbet-pass. 

Dagens mission var förutom själva cykelmomentet, att reka en plufsig 40-60-minutersslinga att väcka benen med. Kort men intensiv, med både asfalt-, grus- och skogspartier och ett antal backar. Jag tror att jag hittade en rätt så bra variant. Cyklade cykelbanor hemifrån mig mot Mälaren, genom skogen som finns mellan E18 och Hässlö flygplats, sedan ner mot vattnet och grusväg till jobbet. Tyvärr har garminet dött, måste laddas innan jag kan lägga ut nå data. Vart cirka sexton km med ganska seg medel, hade snärjt in mig i ett gäng suspekta stigar som framkallade teknisk ångest, både hos mig och hos de stackars nyvakna dovhjortarna. Målet är att det ska bli tjugo km och dessa ska gå snabbt trots slingans tekniska beskaffenhet. Slingan kommer alltså att utökas, samt förfinas. Syftet med morgonträningen är att pressa benen och pulsen. Och så tungkört som det är med detta tungkörda påhitt till cykel så lär det inte bli något problem... <3

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar