onsdag 8 januari 2014

Licens och Siljan Runt.


Hej.

Ute regnar det.

Men inne här är det mysigt! Alltså inne här, i mitt cykelhjärta. Jag har nämligen börjat skissa lite på sommarens cykelplaner. Börjat fixa det där med tävlingslicens, samt börjat på ett lopp- och  tävlingsschema. Jag tror nämligen på att det är nyttigt att blanda njutning med rage. Även om tävlingsrage förstås också är njutning så vill jag ändå ha vissa helger lediga för lopp vars högsta syfte är ren och skär upptäckarglädje (i farten, förstås). Förhoppningsvis så många som möjligt med Periferigruppen, vi cyklar ju så fint ihop!

Så imorse anmälde jag mig till ett sånt typiskt njutningslopp, Siljan Runt, sextonmilasträckan. Vi kommer att bo i samma stuga som förra året, alltså typ mittemellan Rättvik och Mora. Ser fram emot att upptäcka det loppet!

Ikväll ska jag börja träna igen. Egentligen borde jag ju vänta till antibiotikakuren är helt över plus lite till men lite lugnare coreträning kan ju knappast skada.

Puss!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar