torsdag 11 oktober 2012

Nya klubbkläder!

Hej.

Igår blev det en spontan (glömsk som jag är) cykeltur till Team Sportia på Erikslund för utprovning av Västerås CK:s nya teamkläder.


Kräsen som jag är måste jag ändå säga att designen är riktigt lyckad i år! Kanske mest tack vare randen* som har tillkommit. Ja, det måste vara randen.


Tyvärr var det inte VCK-färger man fick prova ut utan de standardkläderna som Crafts representanter hade med sig. Tanken var ju mest att var och en skulle hitta sin rätta storlek. Kläderna var fina och hade bra passform.


Det kryllade av till synes likadanda kortärmade långärmade vädertåliga tröjor...


... samt halvnakna (här blygsamt skymda bakom ställningarna) klubbmedlemmar som skulle prova och ha sig. Stämningen blev något högljudd när en annan, lite mer high-tech variant av standardtröjan och -byxan utannonserades.


Min kära cyklist hade riktigt svårt att bestämma sig. Det vills ju så gärna mest high-tech och coolast och bäst men blir jobbigt när det high-techigaste bästaste coolaste inte sitter lika bra som det näst bästa. Gnälls lite.


Jag passade på att prova lite tröjor och så men förköpte ingenting. Dels för att det kostar mycket pengar som jag inte har lust att lägga ut just nu, dels för att jag lagt rätt mycket på de nya kläderna från Rapha för inte så länge sen. De klubbfärgade kläderna kommer ju ändå inte att komma ut förrän i vår. Och tills dess får jag klara mig med dem jag har.
__________
* randen - den vackra detaljen på klassiska (och retro) cykeltröjor à la världsmästartröjan, som snyggast här

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar