tisdag 9 oktober 2012

Snöripor, skidpepp och gulasch!

På Charlie´s - som gör världens kanske godaste gulaschsoppa
 God morgon.


Igår gick jag igenom lite resebilder på datorn (gör det ofta, är ju de bästa bilderna!) och hittade denna. Är ju från Idreresan i våras! En resa som gick ut på lika många delar längdskidåkning som skratt, Irish-drickande, bastande, pussande, gulaschdrickande, dansande, pastaochköttfärslagande, efter-ett-par-järn-slalomåkande (med längdskidor förstås) och så lite obligatorisk rethosta på det :)

Förra året hann jag med två "träningsläger" inför Stafettvasan. I år ska det bli ännu fler om jag får bestämma, men så får vi ju hoppas att det kommer att komma snö här hemma också. Förra vintern var ju outhärdligt trist ur skidsynpunkt.

Och juste, snöripor måste ju vara de sötaste snödjuren som finns, förutom fjällrävarna och vinterhararna då.


I snöripelandet

Högt uppe ovanför idrebyarna

2 kommentarer :

  1. Åh, vad längtar till vintern och skidåkningen helt plötsligt!
    Hur ska jag nu motivera mig resten av dan? :)

    SvaraRadera
  2. Det där gjorde ju inte min längtan efter snö mindre precis!

    SvaraRadera