fredag 12 oktober 2012

Festlig fredagsplanering

God fredagskväll!

Var på väg att posta i morse:

Egentligen är väl fredag ingen bra dag att skriva to-do-listor-på (normala människor gör väl sånt på måndagar?) men nu handlar det ju om så roliga saker att de platsar bra i en fredagslista!

Så, vi kickar off dagen med en liten glad to-do-lista för idag!
  • Skriva ut alla de tio 1 X 2-frågorna som ska pryda väggarna i festlokalen imorgon (och jag lovar, de är inte nådiga och toppas dessutom med en utslagsfråga också ifall flera råkar ha lika många rätt...) 
  • Ordna med pallpriser för morgondagens 10 X 2-cykeltävling. Bergspriset är klart och prydligt vikt. 
  • Skriva ut recept inför morgondagens buffémiddag. Gissa om pasta blir huvudingrediensen! 
  • Storhandla mat! mat! mat! till buffén och dryck till fördrink förstås. Älskar att storhandla inför fest! Nästan lika roligt som att laga maten sen :) Imorgon skickas gubbsen ut på en lite preparty-runda "Tour de Fest" i Johan "Swyzaks" regi och under tiden är köket mitt och stereon också min. 
  • Kom på förresten en till sak då - att fixa klart spellistan inför festen. Förslag på låtar mottages men tänk på att inga dansband tillåts. 
  • Kanske, kanske hinna klippa mig (men jag överlever nån vecka till tror jag)
Och nu många timmar senare:

Maten inhandlad. Drycken inhandlad. Klippningen får vänta (som vanligt dårå).

Nu blir det till att cykla hem, laga oxfiléplanka (Peters specialité), hitta på och skriva ut de sista frågorna samt kanske, kanske hinna med ett bad.

Här kommer en liten tjuvtitt in i festlokalens kök. Ha en super fredagskväll nu gott folk så hörs vi imorgon!





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar