onsdag 2 januari 2013

I bokningstankar!

God afton :)

Vet ni vad jag gör nu?

Jag sitter och kollar på vårresor dit jag kan ta min feta rumpa för lite benplågeri och cheesecakes! Bommade nämligen anmälningstiden för klubbresan…

Blir det Mallis?

Eller Italien? Eller nåt annat varmt land?

(Frankrike spar jag till sommaren tror jag)

Plånboken och modigheten avgör (ja, jag vet att jag jämt tjatar om modighet men fan, skitscary att resa på egen hand ju! Är så van att vara bäbisen som bara hänger med utan att behöva bry mig om planering och sånt vuxet…)

Tur att det finns forum! Och tjejer som Maria (om du läser detta Maria så är jag skitsugen på att hänga med tjejklungan, måste bara röna ut flyg och tider och sånt, konsultlivet vettu…).

Underrättar er allt eftersom.

I värsta fall hittar ni mig på byn i Petra full på varm cerveza och övermogna bapelsiner, raggandes cykelsällskap.

Jag, Glenn M. och en hofvare nere på byn i Petra förra våren.
Hofvaren vart förresten också Rapha-frälst senare under resan minns jag, hej hej! 

16 kommentarer :

  1. åh att cykla utomlands i bergen, finns nog inte något som slår det! :) Go go go!! :)

    SvaraRadera
  2. Ja en vecka eller så i värmen lockar nu. Sitter själv med fingret på lägg-en-resan-i-korgen :)

    SvaraRadera
  3. Härliga våndor så här års :-)
    Själv bokade jag en mallisresa igår kväll. Slutet av april.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp man måste ha nåt att se fram emot! Kul! Då kanske vi ses ute på vägarna där då :)

      Radera
  4. Du kan ju boka en egen resa till Mallis samma tid som klubben är där. Flyg och hotell dit är lätt att hitta. Mallis på våren är svårslaget.
    /J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, de säger det i klubben. Några har gjort det. Men då måste jag hålla på med enkelrum el nåt... Men blir det eller så kör jag med cykelresor.com, fått rätt sjysst offert av dem :)

      Radera
  5. Jäklar vad kul det skulle vara med en cykelresa! *avis* Min plånbok tillåter tyvärr inte dylika utsvävningar för tillfället. Men klart du skall åka...du vågar!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min plånbok tillåter egentligen inte det heller... Men får väl leva på nudlar el nåt ;)

      Radera
  6. Vore superkul om du ville hänga med oss till Italien!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska se vad jag kan göra! Vore ju mysigt :) Kram

      Radera
  7. Hm, den där hofvaren ser misstänkt mycket ut som min kompis Jonas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt, så hette han :) Kul att ni känner varann, den mystiske hofvaren och du :) Kram!

      Radera
    2. Åh, sedan 20-årsåldern i när vi båda bodde i Uppsala. Du kan hitta honom här: http://aerodynamik.se/

      Radera
    3. Ja, det är Jonas. Och mitt emot Jonas satt jag. Världen är bra liten!

      Radera