tisdag 15 januari 2013

Hemmakur och snöpepp

Hej.

Nu har jag varit sjuk i dagarna två och knarkat Echinacea som en idiot. Älskar Echinacea. Tror stenhårt på dess verkan. Äter också ren vitlök. Skala, blunda, in i munnen, tugga sönder, tåras lite, och så ett par klyftor till. 

Det har med andra ord inte blivit nån rejäl träning de här två dagarna (hade feber igår) utöver cyklingen till och från jobbet.

Men idag fick jag en sån där oerhörd rörelse-urge och tog mig ut på en snöig powerwalk som varade i sju kilometrarna.

Jag mår alltid så bra av att vistas ute när det snöar! 

och snart kommer en kompis med bil och vi ska till Team Sportia där vi VCK-klubbmedlemmar har rabatt och så ska jag kitta upp mig på ett par nya skidstavar och kanske lite andra pryls (kan behövas nu när jag ska börja köra längdskrillex).

Längtar till helgen. Då blir det heldagsskidåkning och heldagsskridskoåkning. Pepp!


1 kommentar :