torsdag 15 augusti 2013

GP, TdC och andra saker som är pepp.

Hej.

Usch vad mycket jobb de senaste dagarna. Knappt så jag hinner pusta ut hemma efter jobb och träning, så är det dags att jobba igen! Fick ett mindre nervsammanbrott igår, gnällde mig till sömns. Imorgon kväll ska jag tvinga mig till globalt hemmasittande. Kanske till och med slår på teven. Fast just ja, måste tvätta och städa också...

Ni ser! Jag gnäller här med. Hopplöst.

Skärpning.

Låt oss peppa istället!

Ikväll är vi inga färre än fyra (eller, kanske, förhoppningsvis, fem till och med?) tjejer som ska köra klubbens torsdagstävling Tunby GP. Tänk, hela fyra! (låter kanske lite men för oss är det grymt bra, som Hanna uttryckt det: Antalet har ju fyrdubblats...) Förhoppningen är ju som vanligt att hänga med herrklungan så länge det går men även om när vi släpper (ok, inte alla vi, men några av oss i alla fall) så finns det i alla fall en egen klunga för oss att köra ihop och "tävla" inom. Min målsättning är främst att:

- överleva

- bli bättre på att ta kurvor

- ha superkul

- kanske vinna en spurt eller två? Fast det vågar jag knappt hoppas på. Men vi får se.

Och på lördag är det ju dags för Tour de Chat. Som vi har hoppats och peppat för det! Tyvärr är väderprognosen skrämmande negativ. Både YR och SMHI hotar med regn i början på dagen, usch. Hur kul är det att starta i hällregn och kyla? Inte alls... Men. Inget avbokas ännu utan vi håller tummarna för att vädergudarna förbarmar sig över oss. Lite regn någon gång mitt på dagen skadar inte, men bara hela resan inte behöver genomföras i regn... Skvallret säger förresten att vi kommer att ha en egen följebil. Hur fint är inte det? För er som har tänkt att köra det fantastiska distanspasset med oss - håll utkik på era respektive berörda klubbars hemsidor, på Cykelkattens Facebooksida, min Twitter samt här på bloggen.

Håll tummarna för mig och Tour de Chat nu!

Puss!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar