torsdag 8 augusti 2013

Carbon crush, handhållen konst och distansdrömmar.

Hej.

Det var länge sedan sist vi körde ett gulligt samlingsinlägg. Dags nu. Speciellt med tanke på hur många finfina cykelrelaterade saker det finns nu jag hjärtar med hela mitt #ckkonsumtion-hjärta. Men också vanliga hjärtat förstås.

Nu kör vi, Cykelkatten <3 just nu:





Raphas kommande cityguides för mina älskade städer Berlin, Amsterdam, Paris m fl. som utlovas vara alldeles retrokonstnärliga och få plats i cykelfickan. Perfekt för en cykelväskvägrare...



...som förresten undrar om Kaptajns sadelväska ändå inte är helt helt ok om man någonsin, mot förmodan, skulle få för sig att våldföra sig på rosen med praktiska påhäng (det slog mig precis att Tour de Chat med sina tjugofem mil är ju precis ett sådant tillfälle!)



Det har inte undgått många att jag skaffat mig en ny carbon crush, denna gången på en Argonaut (bara namnet, dör lite!). Trots vissas antydan om att hans styhuvud är lite för stort långt för mig så är jag prompt nykär och galen. Tänk matcha den hojen med...


...min nya (eller varför inte Johans) superfina Team Sky-dress? Grr grr, säger jag bara. Men argonauten är lite för dyr för min konsultplånka just nu så jag funderar på att blåa upp min tysk istället genom att köpa på mig en Team Sky-blå sadelstolpsklämma. Är det förresten någon av er som vet var man kan få tag på en sådan? Har hjärnsläpp och kommer inte på nån affär som säljer färgglada klämmor. Nu har jag även fått twittertips av Thomas att det faktiskt går att köpa hobbyspray och spraya klämman blå. Inte dumt faktiskt, kanske får bli en lösning?


Ride of Hope. Efter att ha tvekat mellan Mälaren Runt (av lokalpatriotiska distansskäl) och Ride of Hope nu på lördag så har jag ändå fått ge vika för Ride of Hope. Det är ju liksom självklart, av skäl jag inte behöver förklara. Bonus: sovmorgon (etappen vi ska köra, den till Uppsala (och sen hem) går inte förrän typ tio på morgonen, woop woop elvisfrulle here I come!) Tjugo mil och sjysst syfte - det kommer att bli ett episkt lördagspass. Ska ni också köra någon etapp?


What fuel crisis? och andra gulliga cykelposters i mitt Pinterest-flöde. Måste börja jaga pappersformatade sådana att smycka min lya ciclista med. Jag och Tony såg en del fräna posters i Berlin men inga cykelrelaterade (kanske för att vi var sjuka och inte riktigt orkade leta alltför ihärdigt).


Det faktum att det är snart höst - vilket innebär mer än bara svalkande vindar och hjärtskärande vackra omgivningar att cykla i! Nä, för oss i Västerås (och kanske för någon icke-västeråsande cyklist som är alldeles, alldeles sugen på att komma och fira av sommarsäsongen med oss? Maila till cykelkatten@gmail.com) innebär det även Cykelfest och i år så har jag (tillsammans med CK Distans) lyckats få till ett alldeles speciellt tema och en alldeles speciell gästspelare... Tja, detaljerna avslöjas senare.


Och när vi ändå är inne på distans så måste jag återigen peppa, peppa, peppa för det största <3 av dem alla - mitt och Annas lilla projekt Tour de Chat. Precis som det står i meddelandet så är Tour de Chat ett endagsdistanspass och tanken är att man får cykla så långt man vill och kan - inom gränserna för de cirka tjugofem-tjugosex milen som erbjuds. En hel del har anmält sitt intresse - kom och kör med oss du med! Tveka inte att ställa frågor, antingen här, genom att maila mig, twittra mig eller skriva direkt på Cykelkattens facebooksida

Tja, ni ser ju... bara en liten del av allt cykligt som <3 av mig just nu.

Och då har jag inte berättat för er om min största förälskelse, vars dragningskraft bär en nästan alpin karaktär. Åh. Drar för andan.

Älskar cykellivet just nu.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar