måndag 9 december 2013

Rockspinning, ekerbrott och annat helgigt.

Hej.

I lördags vaknade jag av att det fantastiska snöljuset som fyllde upp hela rummet och bara tvingade mig upp! Så jag hoppade upp ur sängen, koka mig lite gröt, brygga mig lite te, mums mums så var jag klar för dagen. 90-minuters cykelspinning med klubben samt julbord för oss inom klubben aktiva stod på schemat.

Men först så måste jag göra en sak jag som ni kanske vet avskyr - åka till en sån där utkantig stormarknad och välja en ny tv. Hade nämligen tröttnat rejält på min alltför stora fyrtiotummare och krängt av den till Grannen. Pust! Uppdraget välja ny, mindre tv misslyckades dock rejält eftersom jag som vanligt fick stormarknadspanik och beslutsångest och köpte ingen apparat. Har dock fått ett bra tips på en vettig rackare via nätet så miljön får ursäkta mig än en gång. Egentligen tittar jag inte speciellt mycket på tv men det är bra att ha när det är lite mörkt och läskigt sådär, bara rullandes i bakgrunden.


Obligatorisk post-spinning-glad idiot-face :) 

Åh vilken befrielse, att lycra upp sig och köra ett rejält spinningpass med riktiga cyklister. Ubbe ledde hårt med två trettiominuters "klättringar" till aggressiv rock. Gillade skarpt! Hade benen med mig och hjärtat fick jobba på som tusan för att komma ikapp dem. Hade jag fått bestämma så skulle vi köra minst tre-fyra klubbpass i veckan (vi har två nu). Visserligen har tävlingsgruppen dragit igång gemensam trainerträning i lokalen men logistiken kring det hela är lite för bökig för mig just nu. Så jag dras med friskis klämkäcka spinning mellan klubbpassen.


Och här är ju han - Ubbe!

På kvällen skålade jag och Anna i varsin GT och begav oss till den från centrum sett något avlägsna restaurangen där julmiddagen skulle hållas. På vägen dit bjöd min tralla på fett ekerbrott på bakhjulet. Plötsligt åkte fem-sex ekrar ur sina navhålor. Detta orsakade i sin tur kedjeavhopp. Lagom kul att stå och meka i minuselvagradig kyla iförd feststass! En tillfällig lösning åstadkoms och vi kom ganska så i tid till cykelkalaset som blev supertrevligt och fortsatte långt in på natten och mina ben fick jobba igen, på det provisoriska dansgolvet inne på en av stans bättre (musikmässigt) ställen.

Och igår så körde jag och Grannen iväg trallan på service och av en slump så hittade jag en bianchifärgat skal till min iPhone, skoj!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar