tisdag 12 mars 2013

Sie ist ein Modell und sie sieht gut aus.

Hej.

Imorse vaknade jag till denna vy.


En kolsvart tysk med italienska rötter stod där lätt lutad mot garderobsdörrarna och bad om smekning och putsning.


Den hade ju kommit igår och såg ut så här precis ur kartongen!


Så igår kväll jag la undan alla hemmamåsten, satte på mig min klassiska tennisdräkt i frotté från 70-talet och ägnade mig åt att få ihop den.





Se så perfekt. Inget krimskrams, ingen plottrighet, optimerad för snabbhet samt att reflektera den vägomgivande grönskan och asfaltens kärva mönster.

Samt vara något att vila ögonen på i sovrummet så länge.

6 kommentarer :

  1. Tjusigt tjusigt! Nu längtar man ut på vägarna helt sjukt mycket!

    SvaraRadera
  2. Kan inte annat än att hålla med Richard!
    Stilren skönhet, små vackra vita detaljer!
    Grattis en grym hoj!

    SvaraRadera
  3. Det där var väl ändå väldigt onödigt?! Att visa bilder på din nya fina sköna vackra cykel?! Tänk på oss stackare som får dras med en tre år gammal hoj. Jag känner mig krängd. #vårnu?

    SvaraRadera
  4. Flåt, glömde en sak. Plus för blogginläggets titel. Det är alldeles för lite Man-Machine i bloggar nuförtiden.

    SvaraRadera
  5. ÅÅh det sitter ju Campa på den :)

    Mer Campagnolo åt folket!

    SvaraRadera