tisdag 19 november 2013

Era bästa cykelläsningstips.


Förslag på bra lektyr:
3. Vattenbäraren av Gabriella Ekström (så grymt med en cykelroman skriven på svenska, har nu ett signerat ex efter mässa :))

Hej. Har tänkt att posta denna i början på dec men nu får det bli idag istället. Ty jag är sjuk och mår bra av tips och så *ynk ynk*

Ligger och febertänker på de kommande helgerna i december.

Jag är ingen stor fan av storhelger. Storhelger är släktingstress, för mycket för tung mat, för många måsten, för lite träning och... äsch, alldeles alldeles wunderschön egentligen men jag får ont i magen av alla planeringsmåsten ändå. Men på storhelgerna ger vi varandra presenter/klappar/gåvor - ja kalla det vad ni vill - och det är fett.

Och efter cykeldelar är nog böcker det bästa materiella man kan få punkt slut. Redan nu i november klickar jag runt och försöker hitta cykelrelaterad litteratur att glädja mig själv och mina cykelvänner med.

Jag tycker det är på sin plats med lite cykelläsningstips. Jag är hundra på att ni vet massa braiga böcker om träning, pro-liv, design, prylar, platser, svenska, utländska äventyr... Bring them on!

Om ni kommer med era tips så kommer jag med mina så sammanställer jag dem i värsta bästa lektyrtipsinlägget!

6 kommentarer :

  1. Själv läser jag ju om Tim Krabbés "Cyklisten" varje år. Rekommenderas varmt! :-)

    SvaraRadera
  2. Cyklisten är bra. Cavendishs är bra. Wegelius är ok. Millars är superbra.

    Vagcyklist.wordpress.com

    SvaraRadera
  3. Johansson Svängis Sven, Hjulminnen, Bonnier 1957

    /Anders

    SvaraRadera
  4. Gabriella Ekströms första två. Måsteläs!/stef

    SvaraRadera
  5. Rotade lite i mina hyllor och hittade en underbar bok, Jorden Runt på cykel. En reseberättelse av Bertil Hult, som i april 1925 äntrade sin cykel i Stockholm dit han återvände i augusti 1927.

    SvaraRadera
  6. Bicycle Diaries av David Byrne kan jag rekommendera. Inte så mycket cykling egentligen, snarare cykeln som ett verktyg för att upptäcka städer som han besökt de senaste 30 åren.

    SvaraRadera