tisdag 9 april 2013

Rapport från vårklassikerfesten

Hej.

I lördags blev det dags för den efterlängtade cykelfesten i vårklassiker-tecken. Festen föregick av en småfet runda som gjorde mig mör och välmottaglig för champagnen.

Eftersom det vart lite ont om tid bestämde jag mig för att delegera lite arbetsuppgifter (det var för stämningens skull också, om jag ska vara ärligt. inte kul för folks att bara sitta och dröna!)


Anna och Johan tog över köket!



Och Dante och Antonio fick var sin license to grill ute på terrassen. Jag hade gjort enkelt för mig den här gången och bara handlat massa grillgrejs.


Tony och Andreas fick på sin lott att ordna med efterrätten och jäklar va efterrätt det blev! Socker socker <3


Folket utfodrades bäst de kunde. Och sen blev det dags för den numera traditionella frågesporten! Gästerna fick bland annat svara på frågor om dödsgrus, Emma och kedjelänkar.


Och det glada paret Rickard och Linda knep första priset som bestod av ett fint paket smärtsamt vax från Veet med vaniljdoft. Allt för lena cykelben!


 Ubbe med den förstklassiga Castelli-kepan tog silver och erhöll en flarre cykelvin.


Se så glada vi är, di Leva, Ubbe och min alldeles egna Bindefeldt-Anna! 


Bäste Blyckert knep brons, enbart en poäng under Ubbe. Grymt jobbat Blyckert!


Efter quizprisutdelningen blev det dags för prisutdelningen för dagens mest seriösa tävling - Johans PRO Tour-deltävling ett. Super-Tony fick även i år iklä sig den heta (dock något pösiga) bergströjan. Grattis Tony, det är du värd!


Och sen så åt vi efterrätt och drack irish och annat gott och snackade skit och cykel och mer cykel och så lite mer skit på det och mådde jävligt fint.


Grannen var tjusig i den ökända H&M-kepsen.


Och jag och Ubbe var kompisar fram tills han sa att han trodde att jag var 35 år gammal. (han är dock förlåten i dagsläget, inte långsint alls, nej nej)

Jävligt fin fest! (fler bilder finns inne på Västerås CK:s FB-sida för er medlemmar)

Frågorna från quizzen kommer förstås upp senare. Skål!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar