måndag 6 augusti 2012

Jobb, Activio och dagdrömmeri...

Hej.

Första dagen på jobbet efter semestern... Trevligt att återse kollegorna och vara tillbaks vid "ritbordet" (läs: datorn). Men tufft rent psykologiskt, att ställa om kroppen till att sitta stilla i nio+ timmar per dag. Hade velat starta jobbhösten med en vacker racertur på kvällen, men nu verkar det dra ihop sig till regn. Så då har jag ringt och bokat in mig på en Spinning Activio-pass på Feelgood. Egentligen är jag föga förtjust i inomhusträning under sommarperioden, men kroppen skriker efter cykling och då gäller det att bita ihop, blunda och se Alperna framför sig när man pressar på.

Får trösta mig med att det är klubbcykling imorgon. Är vädergudarna med oss så blir det klunga, skratt, utomhussvett och lite skvaller.

Åh, det är så mycket jag vill berätta för er nu efter semestern! Anteckningsboken är fylld med cykel- och resrelaterat klotter och höjdmetersangivelser, det har tagits enorma mängder bilder och hjärnan kokar av alla intryck. Men så måste jag hitta tid också... Vi får beta av allt så småningom.

Men nu är det slut med dagdrömmandet, träning väntar!

Åh, känns som det var igår man satt och mös i det gröna schweiziska gräset på Col de la Croix i väntan på att Touren-grabbarna skulle dyka upp i backen...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar