tisdag 28 augusti 2012

Katten löper (höhö)

Kors i taket!

Igår sprang jag och mina 78 kg hela 6 km, blandat asfalt / skog! Strålande vackert var det ute. Peter lurade mig på en kilometer så jag trodde vi hade sprungit 5 när vi i hela verket sprungit 6 :) Bra gjort, fortsätt så!

Det är det längsta jag nånsin sprungit sen typ, gymnasietiden.

Inget stort steg för den samlade mänskligheten. Men ett grymt stort steg för mig! Och faktum är att jag faktiskt halvnjöt av turen också.


Har tänkt att hålla mig till minst två löppass i veckan som komplement till cyklingen / promenaderna. Jag gjorde ju ett halvvärdigt försök till att springa i början på sommaren. Handlade då ett nytt löparset för 1600:-, sprang ett par gånger, sen var det över. Nu är dock energin och motivationen tillbaka (men var faen är kläderna? kan inte hitta dem nånstans i lägenheten!)

Insåg dock att mina gamla jympa-Nikes inte längre duger till annat än just inomhusjympa. Dessutom var jag inte speciellt medveten om detta med pronation när jag köpte dem. Så igår var jag och sprang på ett sånt löpband inne på skoaffären och så kände de och mätte och kollade och valde ut en sko åt mig. Kunde dock inte bestämma mig i affären så gick hem och funderade. Idag slog jag till på denna sko, fast i svart utförande, på nätet. Jag kunde inte välja annat än Asics GT-2170, sådär lagom ful för att vara en löparsko men ändock utsedd till världens bästa löparsko av tidningar som Runner's World, år efter år. Mest såld är denna sko också. Får springa i mina Nikes med inlägg tills skorna anländer :)

Så nu tänker jag bli en sån som alltid har med mig ett par löparskor när jag reser, både kort och långt. Jepp, jag tänker bli en sån.

4 kommentarer :

  1. haha skön överskrift!
    Löpa är skönt, när man kommer över dom där första jobbiga och hemska gångera och cyelbenen börjar förstå att de även kan springa.

    Inte dumt att bli lurad på sträckan..kan man lura sig sig själv tro?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt att lura sig själv... Fast funkar med lite musik. Märker att viss musik får mig att springa hårdare än annan... Typ lite lurigt ;)

      Radera
  2. Löpning är klockrent och superenkelt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enkelt att KOMMA UT, ja, men inte enkelt att springa SNABBT... ;/

      Radera