måndag 20 augusti 2012

Måndagspepp

Hej på er fina cykelfolks!

Måndag = ny vecka = nya påhitt.
Vi kan väl gå igenom mitt påtänkta schema för veckan så kanske det blir lite, lite roligare att överleva tanken på att den finfina helgen är slut.
Det hanns med både lyckat enmanna cykelpass Enköping tur och retur, kräftkalas hos Punken & Co., massa sömn och städning. Dessutom åt jag världens godaste paella igår som älskling hade fixat under tiden jag förhörde honom på segermarginaler i Touren (jepp, vi är fortfarande inne på Touren vi... Vueltan har inte riktigt landat i våra skallar än).
Grymt med jobb står på schemat! Men så är livet som konsult. Antingen så går man runt utan större uppdrag och är smått uttråkad eller så river man i håret. Å andra sidan - jag är en deadlinedrottning. Presterar alltså som bäst under press. Om det är hälsosamt? Vem bryr sig, jag mår i alla fall bra av det.

I alla fall, Cykelkattens veckoschema!
  • Måndag dvs. idag - jobb, sen bio med älskling! Lyckats få tag i gratis biljetter till "Förälskad i Rom". Aldrig sett en Woody-film på bio förut, ska bli spännande. 
  • Tisdag - jobb, sen träning med VCK! Imorgon jävlar, då ska benen i mig hålla hela vägen in i mål. Ska fan ryta ifrån om klungan kör för sprättigt i början. Man vinner ingenting på att inte värma upp. Förresten måste vi ha fler grupper. Ska ta upp det på samlingen imorgon.
  • Onsdag - jobb, sen ska jag bara gosa äta mat göra nada på kvällen. Spännande va? Nä men ack så välbehövligt!
  • Tosdag - jobb, sen VCK. Nu börjar träningspassen 17.30 istället för 18.00. Liten skillnad för världstiden, stor skillnad för oss som vill göra något även efter träningen.
  • Fredag - då far jag till Stockholm för att hälsa på pärona och gratta lillebror till hans skolstart (förskoleklassen visserligen men ändå). Tänker trycka i mig minst två tårtbitar och ett antal bakelser. Under helgen, alltså. 
Annat som ska hinnas denna vecka är lite planering och festpyssel. Jag har nämligen fått en cykelrelaterad festidé... Men mer om den - i ett annat inlägg, vill inte avslöja för mycket än.

Ha en fin måndag folks så hörs vi snart igen!

When in Alps, all you have to plan is water intake...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar