tisdag 25 juni 2013

Spricka i växelhjärtat


Jag är förbännad.

tysk-italjenarn har ju som ni vet varit inne på service för reglagekrångel. Under ett klubbpass gick det plötsligt inte längre att lägga in lillklingan.

Häromdagen ringde de från Cykloteket och förklarade vad felet hade berott på. Deprimerande.

Felet är nämligen att det är spricka i plasten i rosens framväxelreglare. En spricka som gör att jag får cykla men som kan orsaka mer krångel i längden.

Spricka - i mitt Campa (!)-reglare, wtf wtf wtf. Kissbajsprutt.

Och framför allt, väldigt omständigt. Jag tänker förstås fotografera sprickan och sedan skicka bilden på den och på mitt förvridna ansikte till ROSE så får de göra bäst de vill. Har jag tur och skapar skandalstämning så hoppas jag på att de skickar ett nytt reglage hem till mig. Har jag otur och misslyckas med skandalstämning (vilket är mest troligt, är sådär superartig och lite mesig när det gäller gigoföretag) så får jag dels köpa nytt reglage själv och dels montera på det själv. Kan i och för sig göra en kul grej av det, på med det blåa mekarstället malegaze-style och filma eller nåt, men ba så att ni vet så får ni hjälpa till i så fall, kanske lämpligen via Twitter (funkar alltid bra för insamling av mektips) eller varför inte genom att ge mig tips på Cykelkattens Facebook-sida? och självklart kan jag be någon av de mekkunniga jag känner att byta, men blir kanske inte lika creddigt. skitsamma, det viktigaste är att det måste åtgärdas.

lite förbännad är jag allt. Jag menar, har ju inte precis tävlat på hojen än. Och inte har jag vurpat eller tappat cykeln en gång. Inte ska det behöva bildas en spricka efter en halvcykelsäsong!

Har någon av er erfarenhet av liknande problem?

7 kommentarer :

  1. Om du inte redan gjort det så kontakta Jenni Jenni.Ribacka@rosebikes.se så ska du se att det löser sig :)

    //Niklas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oki, tack för tipset, vad har hon för "funktion"? :)

      Radera
  2. Jag har nyligen köpt cykel genom Evans som har strulat. Väldigt sen leverans och oerhört dålig kundtjänst som har gjort att jag behövt ringa till dem 4ggr nu.
    Växlarna är dåligt justerade (hoppas det inte är något annat) så jag får få det fixat.
    Jag har mailat dem och krävt kompensation och de erbjöd mig £5 rabatt på mitt nästa köp....
    Amatörer.
    Hoppas det löser sig för dig och din lilla Rose.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Jaså! Har faktiskt funderat på att beställa lite pryttlar från Evans, dock ingen "hårdvara". Hm :/ Men bra att veta inför framtiden.

      Radera
  3. Hoppas att det löser sig för dig tills slut.

    SvaraRadera
  4. Jenni & Mats Ribacka är Rose's svenska representanter.

    SvaraRadera