fredag 3 maj 2013

Tre braiga cykelsaker en fredag sådär

Hej!

Nu är det äntligen fredag! (inte för att det gått nån nöd på oss, med valborgsledighet och allt men ändå) På schemat står eftermiddagslöpning, AW-grillning med kollegorna samt Saris födelsedagskalas - helt ok dag med andra ord.

Tycker vi peppar lite med att lista de braiga cykelsakerna i mitt liv just nu. Är så trött på de dumma cykelsakerna som att min älskade Specialized S-Works-hjälm som gått sönder samt att ryggen inte riktigt är på topp minst sagt.


Braig cykelsak ett


Massa roliga lopp står på vårschemat! Är min rygg med mig så drar jag, Grannen, Valle och några till till Katrineholm imorgon för att köra Ceresloppet. Säg hej om ni också kör och känner igen mig. Är bra taggad, aldrig cyklat de vägarna förut. Om mindre om en vecka är det ju vår kära cykelklubbs egna lopp Västeråscykeln (med tillhörande afterbike) som går av stapeln. Alla får vara med - även ni som kanske inte kör racer utan bara gillar att cykla - för det finns distanser för alla smaker och däckmått. Och om något längre än två veckor är det dags för det anrika Engelbrektsrundan. Jag och mina kompisar har hittat på en liten specialare för denna helg men det tar vi ju allt eftersom.

Braig cykelsak två

Jag har äntligen tagit tag i saken och köpt mig en ny cykeldator! En Garmin Edge 510 (uppgradering av den klassiska femhundran ni vet), alldeles lagom siffrig för en glad amatör som jag. Tyvärr har jag inte fått hem den är men hanging on the wire så har jag tur är den min redan ikväll (snälla snälla, tänk så mycket roligare att köra lopp med en ny cykeldator att knappa på). Recension kommer förstås!

Braig cykelsak tre

Den rosa cykelsaken. Nämen tänk vilken helg, Girot börjar ju imorgon! jag säger som kära Johan: självantändning är ordet. fasiken att jag inte hinner se första etappen om jag ska köra loppet imorgon, hm, ryggen kanske är lite ond ändå, låt mig känna efter, hm... ;) Vem hejar ni på? jag borde heja på Wiggo men samtidigt så har han ju liksom gått och vunnit en masse på sistone. Vore kul med Sánchez men vettefan om grabben håller hundra procent hela vägen in i mål. Vi får ladda med storinköp av ostbågar.

Med långlopp kommer den riktiga sporttittarglädjen men också längtan, efter att få vara där, att få cykla de vägarna, att uppleva folkfesten. Tänk vilken tur att sommaren har precis kommit - nåt lopp hinns det säkert med kanske till och med i Italien eller hur Jonas?


Det är maj det är sol det är jag och rosen och jag saknar nästan inte alls Mallis och Meridan längre! även om jag måste erkänna att vi matchade rätt bra, eller hur..?

4 kommentarer :

  1. En till sak att lägga till på braiga listan är det fina vädret vi haft med sol :)

    Samt knappa inte för mycket på cykeldatorn under loppet bara ;) Håll lite koll på vägen och cyklisterna också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha vart inte så, datoreländet hade inte kommit än :/

      Radera
  2. Tycker helt klart vi ska göra verklighet av Italienplanerna. Så jag kan bjuda på en cappuccino när vi kommer ner efter jag förstörde rese/kaffepratet en gång.

    SvaraRadera