söndag 26 maj 2013

I wanna run like common people I wanna run like you

satans tidsbrist. var ju tvungen att sova ut och jobba idag

blev en mil såndär löpning istället för cykel.

(förstår inte varför min klubb envisas med att ha helgträningarna kl nio (!) på helgdagarna. Klockan nio börjar jag liksom jobba varje dag, cykling ska vara nöje, inte associeras med jobb!)

Nästan lite triathlet på mig då det var grymt före-regnet-varmt! Så var tvungen att ta av mig funktionströjan och knyta den runt midjan sådär nittiotalsaktigt, och sen springa i bara sportbehån.

Bilisterna var glada, jag var mindre glad! Fy va drygt att springa i före-regnet-kvavheten. Det är verkligen påtagligt. Är det så för er med eller gillar ni att löpa i värmen? Minuttiden min går upp med kanske trettio sekunder varje gång solen skiner upp som en annan irriterande kycklingfabrikslampa. 

Jag är ingen kyckling, hörru det klimatguden? 

Fast egentligen är jag mest glad och lite småstolt.

Ville ju fira att det var över två månader sedan som jag hade slutat med en riktigt, riktigt dråplig ovana.

Gissa vilken!

Tio km på femtiofyra minuter. Ingen som går upp i tak av hänförelse märker jag, men med tanke på att jag inte kan springa är det ändå helt ok.

Så nu sitter jag här och jobbar och är jäkligt konstnärlig i mitt kvällscaddande och lyssnar på fantastisk musik och självklart vill cykla men jag har ju sprungit en mil och det regnar ute nu. Så på't igen imorgon! Cyklingen alltså, inte löpning. Nån måtta får det vara.

//eran icke-kyckling

Grillades igår istället. Helt frivilligt. notera de enstaka dunstråna. måste bort snarast! 

2 kommentarer :

  1. gissar cigaretter och är imponerad hur lätt det verkade med att sluta. Och ska jag vara ärlig så tror jag inte du vill springa som mig, tror du är mycket bättre på att springa än mig

    SvaraRadera
  2. Emellanåt blir även jag irriterad på kycklingfabrik-slampor i löpspåret! ;)/Valle.

    SvaraRadera