torsdag 23 maj 2013

Hur jag och rosen hejdåade halsflussen.

I tisdags bestämde jag mig att säga bye bye zoom zoom till halsflussen. Och efter en lång arbetsdag, bye bye zoom zoom till tangentbordet. Äntligen cykel!


På med handskarna (de där som ger mig de där gulliga solpluttarna jag vårdar lika ömt som överarmslinjen) och pumpa lite luft i rosens däck. Tänk en vecka utan racer. Helt ovettigt galet. Försökte samtidigt att intala mig att ta det lugnt dels pga ryggen och dels pga halsflussen. Ingen bra idé att mosa på allt vad en kan det första man gör efter att inte cyklat på över en vecka.


rosen såg outgrundlig och soft ut. Om sadeln ser fet ut så är det för att fotovinkeln vart så. Den är inte bredare än random racersadel. 


Bestämde mig för att skita i att vänta på klubbträningen nån timme senare och körde ut på egen hand. Rytternevägen - Strömsholm - hem. Klassisk massagerunda. Det finns oroväckande starka tempotendenser i mig ibland, alltså. just den där lusten att sticka ut själv, och bara leka med vinden. Å andra sidan gillar jag att köra långt vilket kanske inte är sådär jätte-tempo av mig. Äsch, struntsamma. Gillar cykla själv ibland, så är det bara.


Den här turen blev dock inte speciellt lång. Fick ihop glada fem mil (varav fyra mil effektiv cykling, resten blaj inne i stan för att hitta ut / in). Försökte ligga på jämn lagom puls och mantrade på under hela turen ta det lugnt, ta det lugnt, högre kadens, lägre puls etc.


stod upp rätt mycket, mest i motvind på vägen hem. Skönt för ryggen! och lagom ok fart för försiktig comeback. Ser förresten att nåt är skumt med klockan på min edge. Hon var verkligen inte fem när jag kom hem...


Utanför mig ligger Gröna Woken och jag bestämde mig för att för första gången avnjuta något av deras meny. Precis när jag hade beställt så öppnades de himmelska portarna och jag blev totalduschad! vilket inte gjorde speciellt mycket egentligen för jag skulle äta, svida om och sticka hem till en som gör mig glad.

och att både avsaknaden av ryggsmärta och halsont gjorde mig glad med,

ja tänk vilken bonustisdag!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar