torsdag 14 februari 2013

Racerkväll på Stenströms

Igår tog jag och Västerås CK-kamraten Andreas bilen till Hallstahammar. Det var nämligen racerkväll på Stenströms! Även om jag kör varken Bianchi, Trek eller Nishiki (som är deras specialité) så är det aldrig fel att glutta lite och träffa likasinnade. Dessutom behövde jag lite småpryls, som till exempel nya klossar till mina landsvägsdojor.


Utanför var det mörkt och kallt. Men inuti surrade det av cykelliv!


Innanför möttes vi av en man som verkar en jäkel på rumpsalvor och andra salvor man som cyklist kan tänkas behöva för att behandla sin sargade träningskropp. För min del blev det en värmande muskelsalva.


Det bjöds på snittar, chips och cider. Jag körde cider all in. Och så gick och klämde på lite bikes och tillbehör. Var ju förstås dessutom prompt tvungen att konfliktera om vikten på tre olika flaskhållare. Den lättaste av dem tillhörde dock ett tråkigt märke så det blev inga nya flaskhållare. 


Herr Vacchi var konferencier och en sån där allmän hålla-i-gång-försäljningen-kille. 


Så jag och unge herr Vicini passade på att tvinga med honom på en gruppbild. Jag beundrar verkligen Vacchi, han är en av de få tv-personligheterna som inte får mig att vilja somna. Jag älskar verkligens hans kommentatorsnack.


Ett fint inslag blev auktionen där cykelprylar klubbades ut till förmån för utbildningsinsatser i Ghana. Gå in här på Time for Ghana och läs om de coola cykeltjejernas insamling och tippa på deras sluttid i Vättern / Halvvättern / Vänern runt!

Allt som allt blev det en mysig kväll i cykelsnackets tecken. Träffade några klubbkamrater, snackade lite hjul, smekte lite överrör, köpte lite kedjefett, ja helt i sin ordning med andra ord. Lokala cykelhandlare ftw.

2 kommentarer :

  1. blir lite avundsjuk! Såg kul ut :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo sånt är kul :) men många lokala cykelaffärer ordnar liknande events... kolla upp vettja :) el kom och hälsa på hos stenströms!

      Radera