måndag 2 september 2013

Fem saker man kan göra för att undvika martyrlik självdöd pga. avsaknad av cykling vilket beror på att man ställt i sadeljäveln fel så att ens knä är helt fucket och mest gör ont typ hela tiden

ett. Tortera själen på närliggande gym, i mitt fall F&S. Stå ut med folks som tränar i bomull och noppriga reklam-tröjor. Men vadå, allt för att stärka kroppen bla bla. Tur instruktörerna är grymma och folks hjälpsamma, även de i bomull och noppriga reklam-tröjor. De kanske känner samhörighet eftersom jag jämt sportar gamla noppriga Rapha-sockor på gym. Jo, så måste det vara.

två. Försöka undvika ströshopping ute på internets. Även om jag är bra sugen på Wiggle Hondas teamdress, finfint stall, djävulskt snygg dress, speciellt till mitt röda hår. Men jag kan liksom inte köpa tre teamdressar per säsong. Inte när jag knappt har råd med en vardagsrumsmatta. Och inte om jag ska ha råd med sjukgymnastbesök eller två ifall knäsmärtan inte ger sig om någon vecka.


tre. Dö på allt med ordet Cannondale i. jag tror mitt nästa racermärke är givet. Eller..? 


fyra. Kolla ett par dagars gamla Vueltan-avsnitt eftersom man aldrig hinner kolla dem livestreamade och planera (inte drömma om, nästa år är jag banne mig där!) den kommande sommarens bergspass, blir det Italien, Spanien eller Frankrike?

fem. Sälja sina gamla tråkmöbler på Tradera så att man får råd med en vardagsrumsmatta, samt en snygg cykelhållare så att baby-rosen inte behöver stå och dammas på golvet... vintertid.

...vintertid?

Det är kallt ute. Fantastiskt friskt. Underbar höst. Stekte egenplockade svampar häromdagen, bara en sådan sak!

Måste fixa knäet. Måste hinna njuta av höstnaturens mystik. Håll tummarna för mig. Tack.

5 kommentarer :

  1. Vardagsrumsmatta?
    Blir cyklingen bättre av en sån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä men skönare att ha nåt mjukt att stretcha på :P

      Radera
  2. Helt rätt Hasse, tänkte också på det =P V-rums matta på IKEA ungefär 4-500:- så åk och handla Kajta, stöd svensk ek.

    Med vänlig hälsning
    Fritz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ikea undviker jag helst, inte när de förvandlar paradis som mitt f d lantställe på Karelska Näset till fula kalhyggen... :(

      Radera
  3. 2. Snyggaste teamkläderna, helt klart
    3. kom inte hit ;)
    5. http://veloshop.no/nb-NO/produkter/tilbehor/cycloc-sykkeloppheng.aspx är riktigt fin, borde montera upp min någon dag. Annars ett par lite längre hyllknäcktar från IKEA fungerar perfekt.

    SvaraRadera