Visar inlägg med etikett armvärmare. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett armvärmare. Visa alla inlägg

onsdag 6 mars 2013

Bloggtävling: Vinn armvärmare från Rapha

Hej.

Det är ju vår och ljust och härligt och löparcykelsäsongen är alldeles, alldeles snart här och det måste vi ju fira med en härlig liten bloggtävling!

På prisbordet står ett par klassiska, vita armvärmare från allas vår Rapha. Så här beskrivs de på Raphas hemsida: The arm warmers have a brushed fleece inner and soft gripper tape to hold them securely in place. They are finished with contrast piping and colour-on-colour logos. Armvärmarna är är storlek M och passar både tjejer och killar.

Närbild

Så här ser de ut på kroppen
För att vinna ska man kommentera detta inlägg med sitt namn, mail (syns inte för allmänheten) samt en kort berättelse om sitt starkaste vårcyklingminne.

Tanken är förstås att jag sedan sammanställer ett härligt peppigt inlägg som motiverar oss ytterligare till att nå nya höjder ute på vårasfalten!

Tävlingen pågår till onsdagen den 6 mars kl 23:00. Vinnaren utlyses sedan här på bloggen och får kontakta mig på cykelkatten@gmail.com med sina namn- och adressuppgifter.

Lycka till och ride on!

tisdag 26 juni 2012

The devil wears... Rapha

Hallojs. Nytillskott i garderoben här.


Women whose shapely curves have prevented them enjoying Rapha’s cycling kit can now slip into something stylish as the brand offer their first female-specific clothing.
Similar in styling to the men’s and made of a merino and polyester mix, the Classic Jersey is warm on cool mornings, lovely and soft against the skin and wicks well.
The length is good, with gripper on the hem to keep it in place while riding, and it’s full of features – deep pockets, neck-friendly housing for the full-length zip (easy to get on and off and loads of venting) and a ‘bite’ patch on the collar.
After struggling to squash into various items of men’s Rapha kit it’s great to have something that fits comfortably around the bust and hips. Arm warmers are included, and it comes in black too (Bikeradar)
Det finns dem som kallar Rapha som urban conspiracy against grass-roots cycling samt Prada on a bike. Jag struntar i vilket, men jag vet att jag vill känna mig både snygg, torr och bekväm. Därför tjackar jag Rapha, i alla fall när jag har råd :) Då vet jag att jag spar hellre än slösar, eftersom en kvalitetströja håller bra mycket längre än en halvtaskig utav sämre material.

Förresten så har jag aldrig förstått varför fler märken inte satsar på naturmaterial.

Mitt livs favvotröja (som tyvärr är för lite nu) var gjord utav (torkade, bearbetade, tvinnade and whatever else) brännässlor. Det ni.

Till tröjan tillkommer armvärmare


samt en söt liten halsvärmare i ull


Hoppas bara grejerna hinner komma innan Resan... 

Hur tänker ni gällande sportkläder (och priser)?