lördag 27 oktober 2012

Beylla er!

Melodi: Beväpna er med Ebba Grön

Haha, sicken snigeldag!
Jag skojar inte.
Boxningspasset i torsdags handikappade mig för ett par-tre dagar framåt.
Jag kan t ex inte gå nerför trappor annat än baklänges.
Jag behöver hjälp för att resa mig ur badkaret.
Ger ifrån mig småkonstiga skri när jag ska sätta mig ner varsomhelst.
Har en väldigt, väldigt konstig gångstil.
Ryggen har också tagit stryk så jag har himlans bäst hållning just nu. Ofrivilligt, alltså.

Idag begav jag mig dock till stan för att (med Peters ord) "kitta upp mig lite" inför de kommande utmaningarna i form av nystart på F&S / kommande skidsäsong. Tanken var att jag skulle komma hem med a) två nya träningslinnen och b) en sjyrrans "gunda" (kalling med vindtätt därframme) så jag slipper låna Peters.

Vanligtvis tar det ca 25 minuter för mig att ta mig hemifrån till stan.
Idag tog det cirka 50 minuter.
Jädrans träningsverk.
Hann i och för sig ringa min bästis jag inte pratat med på länge. Slapp tänka på smärtan ett tag.

Efter stan:
Det blev tyvärr varken nya linnen eller "gunda"!
(att det ska vara så svårt att hitta enkla, tajta träningströjor som ser ut som vanliga figurnära tröjor fast är gjorda i funktionsmaterial. Varför så konstiga skärningar och skumma hål på ställen man typ inte behöver hål på? Och varför så få kulörer? Blev inga. Får bli nätshopping eller nåt.)
"Gundan" hade de inte heller i stan men sa att den kanske fanns i deras mer skid- och cykelinriktade butik på Erikslund. Får bli en cykeltur dit i veckan.

Men i alla fall!

Som den yllefantast jag är så blev jag överlycklig när jag äntligen hittade det perfekta understället!


I mjukaste merinoull, från norska Kari Traa. Härligt grå med cykelrosa detaljer, hur kunde jag motstå? Jag har länge letat efter ett vackert underställ som är anpassat för de kvinnliga formerna. Har en ylletröja från Icebreaker sen tidigare men den är supertight, rätt så tjock och till för cyklingen. Den här är ultratunn och sitter smäckert men ändå lite ledigt, så som jag vill ha det när jag åker skidor.

Helt ärligt, om det är ett plagg som man ska (!) lägga pengar på så är det faktiskt understället. I ylle, inget annat. Bästa materialet som både värmer / kyler när det behövs och leder bort fukt. Dessutom är ullen naturligt antibakteriell och luktfri (till skillnad från syntetkläderna som behöver tvättas efter varje träningspass). Men så är ett underställ också en investering. Sköter man det rätt (40 grader ylleprogram) så håller det i princip hur länge som helst. 

Nu längtar jag verkligen till skidsäsongen! Har ett antal skidweekends inplanerade men låt oss hoppas på massor med snö här hemma också. Måste förresten göra rent skidorna. Åh längtar så!

Tog lite mer än 50 minuter att komma hem. Handlade på vägen också. Var tvungen att gå nerför lite trappor.

Imorgon är det tänkt att jag ska nypremiärträna på F&S. Lär bli antingen Cirkelfys eller Station 75 minuter.

Så jädrans skönt att få tillbaks träningsvärken.

Även en galen cyklist behöver lite armmuskler :)

Nu - bums i säng med ny bok att nattas till.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar