tisdag 18 september 2012

Vilken njutning - att springa i skogen!


Åh så mycket roligare det är att springa i skogen! Även om det förmodligen går mycket saktare att att dunsa fram på asfalt (blä) så känns det som att jag faktiskt flyger fram när jag springer i skogen. Marken är mycket mjukare och ger alltså bättre studs och den skiftande miljön (alla grenar, rötter, stenar) erbjuder omväxling. Jag har alltid älskat skogen. Det finns ingen bättre miljö för tankerensning och självsjälavård (heter det så?). Nu har vi hittat en perfekt runda, med få asfaltpartier, som utgår hemifrån mig och ger oss flera olika typer av skogsterräng - både "vanliga" smalare grusvägar och klurigare stigar med gegga, rötter och andra små hinder som man kan hoppa över för att känna sig lite extra "offroad". För lite extrapepp brukar jag låtsas att jag är med i en häftig actionrulle à la Indiana Jones och jagar nån odefinierad bov eller ska hinna nånstans för hela filmutgången beror ju på mig! Testa det tankesättet, rätt så kul faktiskt.


Bilderna är från gårdagens pass ut mot Hälla här i Västerås.

5 kommentarer :

  1. Ja visst att springa i skogen är band det bästa som finns :) håller helt med dig där! Upplevelsen och känslan slår det mesta :)

    SvaraRadera
  2. Håller fullt och helt med dig! Skogen is da shit! Lite mer spännande, lite mer varierat lite mer...indiana Jones? Jag får nog testa nästa gång jag ger mig ut:)

    SvaraRadera
  3. Vill du ta Indiana tanken ett steg längre, testa det här: https://www.zombiesrungame.com

    SvaraRadera
  4. Yes, tiden går mycket snabbare när man tänker på vart man ska sätta fötterna istället för hur jobbigt det är!

    SvaraRadera
  5. Att få uppleva naturen när man springer måste vara det bästa! :) Härligt med löpning i skogen!

    Benen kändes ganska pigga i bassängen igår :) Tycker det är en skön kombo, löpning och simning. Båda är bra för själen! :)

    SvaraRadera