fredag 1 juni 2012

Cyklifiera balkongen

Jag har ett gäng utemöbler på min balkong. Snygga, gedigna utemöbler i trä. Gillar dem starkt. Enda dryga med gänget är att det måste oljas in, ni vet, före säsongen. Nu är jag en lat krake. Eller inte lat egentligen, men har alltid svårt att komma till skott med att pyssla med saker. Men när jag väl är igång, då jävlar! Men som sagt, behöver den kicken. Behöver någon som drar ihop ögonbryna och bestämt säger Skärpning Katja, nu får du fanimig olja in dina satans utemöbler så att de inte torkar in (eller vad utemöblerna nu gör utan olja).


På Mallis såg jag dock en cool Velominati-aktig grej (ni vet, Velominati, de som vältras i cykelporr på sin hemsida). Bimont cykelshop på Mallis hade såna fina cykelkuggisar inbrända i varudiskens bordsskiva.

Vart lite sugen på att göra nåt liknande på mitt utebord! Minns att jag som barn älskade att bränna in roliga mönster med sån där speciell liten maskin... Minns inte vad den hette. Lär ju gå att få tag på idag med, eller vad tror ni? Kan ju bli hur fint som helst!

Eller bara väldigt, väldigt nördigt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar