tisdag 19 juni 2012

Cykelporr (bokstavligt) och lite annat blandat

Hallojs!

Idag är en sån där dag jag inte kommer på nåt vettigt att blogga om. Därför nöjer jag mig med lite sjyssta länkar till andra med bättre fantasi.

  • Här är en trevlig video för alla Merida-lovers (byxmyndiga, alltså).
  • Här är en kille som stör sig på lagom-tänket i kvinnliga sub-grupper (under Vätternrundan, alltså).   "Och nu med risk för att skaffa mig ovänner. Tjejerna i SubXX körde på 8.40. Det är starkt kört. Men jag skulle vilja se ett tjejgäng som har en tydlig målsättning att åka så snabbt man kan. Som jag förstod det, och rätta mig om jag har fel här, så var det målsättningen från början men den urvattnades en aning när man tappade kontrollen över vilka som hakade på i satsningen. Målet blev då enligt uppgift mer svävande och mer i stil med at det skulle passa alla de som var med i gruppen. Inget fel med det, men som sagt, det vore kul att se hur snabbt en tjejklunga kan ta sig runt sjön utan att ta hänsyn till att alla ska med och så." Vad tycker ni, har Rytz en poäng här? Jag är splittrad. Å ena sidan så är det bra att alla som vill får vara med och köra, även om tiden blir lidande. Men självfallet blir det inte lika spännande då (om man nu ser ett motionslopp som en tävling). 
  • Här är tröjan jag misstänker jag råkar klicka hem innan dagen är slut. Jag ba dööör på färgen "fig" asså... (fjortissuck) :)
Till slut så får ni en bild på en svettig cykeltjej från gårdagens sexmilarunda Rytterne -> Strömsholm -> Hallstahammar -> Hem.


Snart ska jag ut på bensköljande långpromis med en tjejpolare, och på kvällen blir det till att hålla tummarna för att England klår Ukraina och att Sverige (förlåt förlåt) får stryk av Frankrike.

Jepp, ni gissar rätt. Det är EM-tips-tider på jobbet och jag måste måste måste klå gubbarna ;)

Hörs folks!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar