torsdag 5 juli 2012

Cykelprepp inför resan

Igår var det hög tid att preppa bikesen inför resan som börjar imorgon! Det passar ju sig inte att visa upp lortiga löparcyklar ute i Europa.

Hjulen togs av och tvättades. Hela cykeln tvättades. Efteråt tvättades badkaret, golvet och duschdraperiet. Allt för att en vänlig herre i cykelklubben hade varit snäll mot mig och lagt på lite vanligt mörkt (läs: evigt?) kedjefett på min kedja under en cykeltur för några veckor sen. Förbannade herren smått, fast ändå tacksamt.

OBS! Kassettplasten är borta nu.

Det putsades och grejades och hades. Det var underbart varmt ute så det mesta sköttes utomhus. Här får min tuffa mekaniker (och världens bästa cyklist, enligt mig i alla fall!) lite rosa ram kring sig.


Den röda styrlindan byttes äntligen ut mot en svart. Trots alla komplimanger har jag alltid haft problem med min röda styrlinda. Med svart styrlinda känner jag mig lite mer hemma igen, även om cykeln blir lite mer stilren och lite mindre "tuff". Bild kommer. Egentligen vill jag ha en korklinda (tydligen från Deda Elementi, enda som gäller!) men den svarta i oidentifierbart men (enligt Peter) ändå kreddigt material ser ball ut ändå. Lite lavastens-ball sådär.

När bikesen äntligen var klara tryckte vi i oss en varsin broskig hamburgare, svor lite över att man måste äta upp gammalt käk innan man drar på semester och firade lite med en varsin gudomlig blåbärsbakelse från Coops bageri.

På natten var jag så pass uppspelt att jag knappt kunde sova.

Imorgon drar vi! :D

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar